Cvičení SMS

SPIRÁLNÍ STABILIZACE PÁTEŘE

Pravidelná masáž zad krátkodobě uleví od bolesti, ale bez aktivního cvičení svalů, které podporují správné držení těla, se neobejdeme.

Metoda SPS (též SM Systém) - cvičení s elastickým lanem posílí svaly hýžďové, břišní a svaly pánevního dna. Protáhne záda, zrelaxuje přetížené paravertebrální svaly a uvolní tlak na meziobratlové ploténky. Je prevencí bolestí zad, vyrovnává svalové dysbalance, aktivně protahuje svaly zkrácené a posiluje svaly ochablé. 

Originální metoda MUDr. Richarda Smíška je prověřena 35 letou praxí a má uznání českých i německých zdravotních pojišťoven. Podstatou tohoto účinného pohybového programu je propojení stabilizačních svalů v celém těle najednou v průběhu optimálně koordinovaného pohybu. Tak se vytvoří dynamický stabilizační svalový korzet. Při každém cviku dochází k vyrovnání páteře do střední linie a jejímu vytažení vzhůru (trakci). Tak vzniká vysoce efektivní regenerace meziobratlových plotének po sedavém zaměstnání nebo náročném sportu. Cvičení je vhodné pro každého a dá se snadno naučit. 

U cvičení dětí a mládeže je cílem hlavně regenerace pohybového aparátu po dlouhém sezení ve škole. Jde zde zejména o prevenci vzniku vadného držení těla, které je dnes u dětí velmi častým jevem. 

Sportovcům cvičení SPS přináší zlepšení citu pro rovnováhu a stabilitu a zejména chrání páteř a klouby před přetížením. Cvičení SPS zlepšuje sportovcům fyzickou kondici, pomáhá jim udržet si zdraví a umožňuje jim tak dělat jejich oblíbený sport co nejdéle. 

Metodou spirální stabilizace páteře lze cvičit před otěhotněním, v průběhu celého těhotenství i v rámci regenerace po porodu. Vychází se ze základní sestavy 12 cviků, které jsou uzpůsobeny aktuálnímu zdravotnímu stavu nastávající maminky.  Vlivem správného cvičení dochází k posílení svalů břišních, hýžďových a svalů pánevního dna. Cílem cvičení je mobilizace páteře, uvolnění a protažení zádových svalů, aktivace a správné nastavení svalů pánevního dna.  Cvičení je prevencí bolestí zad v bederní oblasti způsobené rostoucím bříškem a změnami v průběhu těhotenství, zároveň je přípravou na přirozený a nekomplikovaný průběh porodu. Prokrvení pánevní oblasti má také pozitivní vliv na vývoj dítěte. Cviky se provádí v takovém rozsahu a takovou silou, která nebolí. Důležitý je příjemný pocit ze cvičení. 

Osobám středního věku přináší cvičení SPS zejména obnovu svalové rovnováhy (odstranění svalových dysbalancí), uvolnění bolestivého svalového napětí z jednostranného zatížení a dobře je připraví na rekreační sporty. 

U seniorů je cílem cvičení SPS hlavně stabilizace chůze a prevence pádů.

Kontakt

Masáže Zdeněk Všetečka

+420 604 376 349

Máte-li zájem o cvičení pomocí metody SPS v Trutnově, můžete se objednat na individuální konzultaci. 

 

 

 

© 2015 Všechna práva vyhrazena.